Campanya Consell Comarcal – Sostre de vidre

El passat 19 de setembre el Consell Comarcal va posar en marxa una campanya per visualitzar masculinitats lliures de masclisme.

La iniciativa sorgeix dels resultats de la enquesta feta pel Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) sobre la percepció de les polítiques d’igualtat i els estereotips de gènere, publicada a principis d’any, en la que a partir de l’entrevista de 4.500 persones majors de 16 anys i on es va concloure que un 44% dels homes afirmaven sentir-se discriminats pel feminisme.

La campanya consta de quatre vídeos en els quals un grup d’homes de diverses edats, conversen al voltant de si creuen que el feminisme ha anat massa lluny, sobre si creuen que els homes tenen privilegis i sobre que aporta el feminisme als homes.

En aquest vídeo que us adjuntem es comenten alguns temes que afecten a les dones en el món laboral com és el sostre de vidre. Aquest fenomen és la barrera invisible que representen les limitacions amb què es troben les dones per a ascendir en la seva carrera professional fins als càrrecs de més responsabilitat.

L’objectiu de la campanya és visibilitzar les diverses maneres de ser home en una societat igualitària i lliure de violència. És per això que aquesta iniciativa s’adreça principalment als homes, al contrari que la major part de les campanyes i accions de sensibilització, que s’adrecen a les dones, el que comporta en alguns casos una revictimització, en fer-les responsables a elles de la prevenció de les violències en lloc d’interpel·lar a qui les perpetra.

En aquest enllaç podeu consultar els altres vídeos que formen part d’aquesta campanya.