
Lectures recomanades del mes
01/04/2022
Desfer la teranyina del gènere des de l’educació
Autoria: Isabel Carrillo Flores
Editorial: Eumo
Any: 2017
Sinopsi:
Coeducació, aposta per la llibertat
Autoria: Marina Subirats
Editorial: Octaedro
Any: 2017
Sinopsi:
A la nostra societat, els perfils dhomes i dones canvien, i leducació ha de contribuir a facilitar aquests canvis. Què vol dir ser nen? Què vol dir ser nena? Coses molt diferents del que significava en el passat. Sovint, però, leducació intenta encara imposar models antics, a vegades sense que ningú en sigui conscient. Per on cal anar? Ja no es tracta que les nenes puguin estudiar igual que els nens, vell objectiu de la coeducació. Aquesta fita ha estat aconseguida al nostre país. Ara es tracta dun canvi cultural que elimini els prejudicis, els límits imposats a les criatures pel fet dhaver nascut amb un sexe o altre, que els obri totes les possibilitats perquè puguin ser el que són i volen ser amb total llibertat.Marina Subirats és catedràtica emèrita de Sociologia de la UAB. Fa anys que treballa en temes deducació i coeducació, en els que ha fet aportacions molt conegudes. En aquest llibre, dedicat sobretot al professorat, planteja un repte apassionant: el de contribuir, des de les escoles i instituts, a aquest canvi cultural, el de la desaparició dels models de gènere i el cultiu de totes les capacitats humanes de les nenes, però també dels nens.
Maria Mercé Marçal- Antologia poètica
Autoria: Maria Mercè Marçal
Editorial: Los libros de la frontera
Any: 2005
Sinopsi:
Maria-Mercè Marçal és autora, a més d’assajos i traduccions, dels llibres de poesia en català com “Cau de llunes (1977)”, “Bruixa de dol” (1979), “Sal oberta” (1982) i “La germana estrangera” (1985), entre d’altres. D’ençà que es va llicenciar en filologia clàssica confirma el seu gust per la poesia clàssica rimada. L’autora tampoc renuncia a la tradició popular ni tan sols en les seves últimes composicions, atorgant-ls‘hi a aquestes la riquesa rítmica, lèxica i de registres que sempre va tenir la totalitat de la seva poesia.